İnceleme Warzone, Battle Royale Oyununu Tam Bir Dönüşüm Noktasına Kadar Geliştirdi

Erhan

www.Rabisu.com
Yönetici
Katılım
27 Haz 2020
Mesajlar
410
En iyi cevaplar
20
Puanları
2,140
Ödüller
10
Warzone, en son haritasıyla, kendisini ortaya çıkaran türden her zamankinden daha uzağa gidiyor.

call-of-duty-warzone-screenshot-001.jpg


Call of Duty'de çok oyunculu bir harita haline gelmeden bir asır önce adlandırılan Rebirth Adası'nda oyuncular defalarca yeniden doğuyor. Bir takımda tek bir asker hayatta kaldığı ve bir dakikadan daha kısa süre dayanabildikleri sürece, takım arkadaşları, geçen leylekler tarafından düşürülen yeni doğanlar gibi gökyüzünden düşecekler.

Bu, PUBG'de ilk ortaya çıkan battle royale formatının mucidi olan Brendan Greene için afet olacak bir yeniden doğma mekaniği etrafında inşa edilen Diriliş modu. O zamanlar, battle royale taze hissettiriyordu çünkü rekabetçi çekime yeni bir kalıcılık kattı. Bir maç boyunca tek bir hayata tutunmak heyecan vericiydi çünkü her hareket uzun vadeli sonuçlarla dolu. Oyuncular, 30 saniyelik bir yeniden doğma sayacı yerine son 30 dakikanın kaybıyla karşı karşıya kaldıklarında çok farklı kararlar aldılar. Daha düşünceli, daha az emin oldular; dikkatle idare eden daha iyi planlamacılar.

Warzone formülü kopyaladı, ancak sulandırdı - bir Magnum ile ne kadar becerikli olduğunuza bağlı olarak ölüm korkusunu yaklaşık yarıya düşüren gulag'ı yarattı. Ve oyun içi ekonomiye fazladan can bağlayarak, nakit zengini takımların ölü oyuncuları karşılayabilecekleri kadar çok kez geri çağırmalarına izin verdi. Geçen yıl Mart ayının en yaygın eğlencesi olarak içme suyunu dar bir şekilde sınırlayan bu değişiklikler popüler oldu ve Diriliş meseleleri daha da ileriye götürüyor.


call-of-duty-warzone-rakibini-geride-birakti.jpg


Rebirth Adası'nda azaltılmış olan kelime oyununu mazur görürseniz, bu sadece ölüm zamanı değil. Infinity Ward ve Raven, haritaya 'mini royale' olarak atıfta bulunuyor, çünkü öncelikle gayrimenkulü çok küçük. Konuşlanma sırasında bir fincan çay yudumlamak için ekrandan uzağa bakın ve tabancalı bir balina gibi uzak sahiline inerek, orayı aşmakla yükümlüsünüz. Sonra sadece 40'a kesilmiş oyuncu sayıları ve bir saatin çeyreği içinde hangi değersiz araziyi tamamen kaplayan daire var.

Etki, şaşırtıcı olmayan bir şekilde, davranışta tam bir değişikliktir. Oyuncular, takımlar kendileri için küçük bir zemin parçası elde etmeye çalışırken, bitişik odalarda bol miktarda bulunan tehditlere canlı olarak silahlarını klasik CoD'de yaptıkları gibi koşar ve seğirir. Mücadele kötü giderse kaybedecek çok az şeyleri olduğunu bilerek, bir ekibin geçmesine izin vermek yerine riskli karşılaşmalara atlarlar. Diriliş modunun dışında bile, geliştiriciler adayı düzenli jailbreak'lere tabi tutuyorlar; burada gulag'da bekleyen her oyuncuya paraşütlerle gökyüzünü işaret ederek ikinci bir konuşlanma şansı veriyorlar.

Ada, Verdansk'ın açık alanlarından kaçınarak bina örtüsüyle dolu olduğundan, savaş menzili on metre veya daha az olma eğilimindedir. Özellikle dikeylik bir zevktir; Bir keresinde, bir çatının kapağından aşağı inerken bir ödül hedefi gördüm ve toplamak için yukarıdan taradım. Daha az net görüş çizgisi ile çemberin son ve en heyecan verici aşaması daha uzun süre devam etme eğilimindedir. Yakın çeyrek karşılaşmaları Black Ops: Cold War'un imza silahları Milano ve Mac'e uygundur, ikisi de Scarface hafif makineli tüfekleri Miami Beach'ten çıkarır.


Call-of-Duty-Warzone-7.jpg


Birçok Warzone oyuncusu için bu, orijinal tadında ilk CoD tadı oldu: telaşlı, ani ve en iyi kişisel güvenlik için sağlıksız bir ihmalle oynandı. Bu arada Activision, onları bağlamak için açık bir teşvike sahip: Rebirth Island'ın CoD çok oyunculu ödeme için nasıl ücretsiz bir ağ geçidi ilacı olabileceğini görmek için bir CFO olmanıza gerek yok. Diriliş'ten Soğuk Savaş'ın 40 oyunculu Dirty Bomb moduna geçiş neredeyse farkedilemez: aynı ölçekte oynanır ve kurallarda önemli bir örtüşme vardır. Paraşütle atlama ve teçhizat toplama, ana oyun ile battle royale spin-off'u arasındaki zarı zayıflatarak CoD'ye tam anlamıyla girdi.

Ancak geçiş herkes için değil. Infinity Ward ve Raven, battle royale'yi CoD'nin daha küçük ve daha çılgına dönen konfor alanına geri çekerken, Verdansk'a özgü oyuncuların tüylerini dağıtma riskini alırlar. Entegrasyon konusundaki homurdanma, Warzone'u seven tüm oyuncuların klasik CoD'yi sevmediğini ve bunun tersi olduğunu gösterdi - bazıları ikisinin menüleri paylaşmamasını tercih ederdi. Warzone adanmışlarının bir alt bölümü için, Rebirth Island kafa karıştırıcı ve çekici olmayan bir sapma olacak.

Diriliş'in, battle royale'nin doğuşuyla başlayan bir eğrinin en son noktası olduğunu iddia edebilirsiniz. Greene bile PUBG'yi tasarlarken basitleştiriyor ve sıkıştırıyordu, DayZ gibi hayatta kalma oyunlarındaki gergin keşif saatlerini yarım saatlik amaçlı teçhizat toplama ve cinayete indirgiyordu. Soru, battle royale'nin artık tanınmaz hale gelmeden önce ne kadar küçülebileceği ve tamamen başka bir şey haline gelebileceği. Belki de bir sonraki zeitgeist nişancı türü zaten bizlerle; bunun için henüz bir adımız yok.
 

BRKN

tasarımcı
Katılım
1 Ara 2020
Mesajlar
111
En iyi cevaplar
1
Puanları
440
Çok güzel bir oyun. Boş vakit bulursam ve bilgisayarım kaldırırsa oynayacağım.
 
Üst