Haber Gabe Newell'in Oyunlarda Beyin-Bilgisayar Arayüzleri İçin Büyük Planları Var

Erhan

www.Rabisu.com
Yönetici
Katılım
27 Haz 2020
Mesajlar
410
En iyi cevaplar
20
Puanları
2,140
Ödüller
10
Ancak Valve'ın henüz ticari bir ürün çıkarmaya yakın olmadığını söylüyor

Valve kurucu ortağı ve başkanı Gabe Newell, New Zealand’ın 1 News ile yaptığı röportajda Valve’ın oyun ve ötesine yönelik beyin-bilgisayar arayüzlerini (BCI'ler) keşfinden bahsediyor. Newell, beyin arayüzünüzün doğrudan bir bilgisayarla olması fikrinin kulağa “bilim kurgudan ayırt edilemez” geldiğini kabul etse de, geliştiricilerin alanı görmezden gelirlerse “aptalca bir hata” yapacaklarını söylüyor.

Newell, Valve'ın geliştiricilerin insanların beyinlerinden gelen sinyalleri anlamasını kolaylaştırmak amacıyla açık kaynaklı yazılım geliştirmek için şu anda OpenBCI kulaklıklarla çalıştığını söylüyor. En basit haliyle, bu, yazılımın bir oyuncunun bir oyundan keyif alıp almadığını anlamasına ve deneyimi buna göre ayarlamasına izin verebilir. Örneğin, oyunlar bir oyuncunun sıkıldığını hissederlerse zorlukları artırabilir. Ancak Newell’in daha hırslı fikirleri insanların beyinlerine sadece okumak yerine sinyaller yazmayı içerir.

Newell, mevcut oyunları deneyimleme yeteneğimizin fiziksel bedenimizle veya kendi ifadesiyle “et çevre birimleriyle” sınırlı olduğunu öne sürüyor. Ancak bir oyuncunun beyniyle doğrudan arayüz oluşturmak çok daha fazla olasılık sağlayabilir. Newell, "Gerçek dünya, insanların beyinlerinde yaratabileceğiniz deneyimlerle karşılaştırıldığında düz, renksiz ve bulanık görünecek," diyor.

Valve, daha önce beyin-bilgisayar arayüzleri üzerindeki çalışmaları hakkında kamuoyuna konuştu. VentureBeat, 2019’un Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda, Valve’in baş deneysel psikoloğu Mike Ambinder’ın şirketin bölgedeki çalışmaları hakkında bir konuşma yaptığını ve Newell’in son röportajında özetlediği aynı olasılıkların ve kullanım durumlarının çoğunu ele aldığını bildirdi.

Newell, oyun kullanımlarının ötesinde, BCI'lerin uyku gibi insan yaşamının diğer alanlarında yardımcı olabileceğini söylüyor. "Görmeyi beklediğimiz ilk uygulamalardan biri iyileştirilmiş uyku - uyku," Bu kadar uykuya ihtiyacım var, bu kadar REM'e ihtiyacım var "dediğiniz yerde çalıştıracağınız bir uygulama olacak" diyor.

Olasılıklara rağmen Newell, beyin-bilgisayar arayüzlerinin riskleri taşıdığını kabul ediyor. BCI'nın birisine acı hissettirme fikrinin "karmaşık bir konu" olduğunu söylüyor ve arayüzlerin diğer teknolojiler gibi virüslere duyarlı olacağını ekleyerek onların yerinde benzer korumalara ihtiyaç duyacaklarını öne sürüyor.

“Kimse 'Oh, Bob'u hatırladın mı? Bob'un Rus kötü amaçlı yazılımı tarafından saldırıya uğradığı zamanı hatırlıyor musunuz? Bu berbattı - hala ormanda çıplak koşuyor mu? '”Newell alıntı yapıyor. "İnsanların, bunların uzun vadeli sağlık riskleri olmayan güvenli sistemler olduğuna çok fazla güvenmesi gerekecek."

Her şeye rağmen, Valve'ın henüz araştırmasını ticarileştirme planı yok gibi görünüyor. Newell, o kadar hızlı bir ilerleme kaydettiklerini söylüyor ki, herhangi bir cihaz yavaş ticari işlem sürecinden geçtikten sonra modası geçmiş olma riskiyle karşı karşıya. Newell, "Bir şeyler öğrenme hızımız çok hızlı," diyor.

Şu anda beyin-bilgisayar arayüzlerini araştıran diğer yüksek profilli şirketler arasında, kullanıcıların beyinleriyle yazmalarına izin verecek bir yol üzerinde çalışan Facebook ve bir bilgisayarı bilgisayara bağlamak için daha az istilacı bir yol geliştirmeye çalışan Elon Musk'un Neuralink bulunmaktadır. İnsan beyni.

 

BRKN

tasarımcı
Katılım
1 Ara 2020
Mesajlar
111
En iyi cevaplar
1
Puanları
440
Çip takacaglar yeenim inanmayın
 
Üst